Anybody got one of these? [Archive] - Glock Talk

PDA

View Full Version : Anybody got one of these?


frank_drebin
05-16-2012, 17:43
I'm a life-long diehard AK guy. However, I somehow managed to trade in to this today for an offer I just couldn't refuse. I have never owned any AR platform before (guess this isn't technically an AR) so I'm kinda stoked about it. I have 3 P-Mags, about 500 rounds of 223 and 100 5.56.

Aside from the obvious, shoot the hell out of it, what should I do with it? I know I need a single point sling. After that I'm past my level of competence.

http://i212.photobucket.com/albums/cc81/jbabbler/AR/utf-8BSU1HLTIwMTIwNTE2LTAxMTkyLmpwZw.jpg

bac1023
05-16-2012, 17:44
Congrats! :cool:

countrygun
05-16-2012, 17:47
Uh, well,....Congrats. I'd probably ditch the front sight and put a laser on that top rail

thisaway
05-16-2012, 17:49
Carry a couple spare batteries for your red dot...the danged things seem to go out at the most inopprtune times.

frank_drebin
05-16-2012, 17:54
Uh, well,....Congrats. I'd probably ditch the front sight and put a laser on that top rail


Well, apparently it folds down so that should be easy enough.

frank_drebin
05-16-2012, 17:56
Carry a couple spare batteries for your red dot...the danged things seem to go out at the most inopprtune times.


Yeah, this one was dead when I got it. I swapped it and its nice and bright now. Who makes these for Sig? Are they decent?

countrygun
05-16-2012, 17:58
Well, apparently it folds down so that should be easy enough.


That was just the first thing that popped into my head. Kinda like my first thought about a "Mare's leg"

frank_drebin
05-16-2012, 18:00
That was just the first thing that popped into my head. Kinda like my first thought about a "Mare's leg"


.....Anxiously awaiting the second. :)

Totally missed the mares leg comment.

GlockFish
05-16-2012, 18:08
I'm a life-long diehard AK guy. However, I somehow managed to trade in to this today for an offer I just couldn't refuse. I have never owned any AR platform before (guess this isn't technically an AR) so I'm kinda stoked about it. I have 3 P-Mags, about 500 rounds of 223 and 100 5.56.

Aside from the obvious, shoot the hell out of it, what should I do with it? I know I need a single point sling. After that I'm past my level of competence.

http://i212.photobucket.com/albums/cc81/jbabbler/AR/utf-8BSU1HLTIwMTIwNTE2LTAxMTkyLmpwZw.jpg

That there is considered a pistol. If you have a CCW for a handgun, you can carry it concealed.

That's a lot of fire-power under a coat or jacket.

CLoft239
05-16-2012, 18:10
Pardon the n00bish question...

What's the brand/model?

Congrats! Now I want one.




"We would never learn how to be brave and patient if there were only joy in the world" - Hellen Keller

countrygun
05-16-2012, 18:12
That there is considered a pistol. If you have a CCW for a handgun, you can carry it concealed.

That's a lot of fire-power under a coat or jacket.


It'll take 1/2 a cow to make the IWB rig:rofl:

TSAX
05-16-2012, 18:13
:cool: Most people I've met who have gone from AK to AR haven't looked back






:50cal:

GlockFish
05-16-2012, 18:16
It'll take 1/2 a cow to make the IWB rig:rofl:


:supergrin:


But seriously. You can just use the strap - just sling it over your shoulder.

countrygun
05-16-2012, 18:16
:cool: Most people I've met who have gone from AK to AR haven't looked back






:50cal:


we haven't met then. I ditched the AR

frank_drebin
05-16-2012, 18:18
Pardon the n00bish question...

What's the brand/model?

Congrats! Now I want one.




Its a Sig P556, piston driven 223/5.56. Now you know as much as me. :)

frank_drebin
05-16-2012, 18:19
:supergrin:





But seriously. You can just use the strap - just sling it over your shoulder.


Yeah, I gotta get a strap/sling.

GlockFish
05-16-2012, 18:23
I'd put a fold down rear sight on it too. Just in case the electronic one dies.

CLoft239
05-16-2012, 18:24
Its a Sig P556, piston driven 223/5.56. Now you know as much as me. :)

Yah but you have a head start. You actually own one. I now have a new mission in life.




"We would never learn how to be brave and patient if there were only joy in the world" - Hellen Keller

TSAX
05-16-2012, 18:27
:we haven't met then. I ditched the AR

I said most not all :tongueout:






:50cal:

frank_drebin
05-16-2012, 18:40
I'd put a fold down rear sight on it too. Just in case the electronic one dies.


It actually has one on there. Its just folded.

carloglock19
05-16-2012, 18:44
Nice! That would make one heck of a CCW piece.

Outdoor Hub mobile, the outdoor information engine

Locojmc
05-16-2012, 19:59
Very nice!!! Hmmmm SBR?

WoodenPlank
05-16-2012, 20:00
****can the red dot as soon as possible - it's junk. An Aimpoint Micro, Trijicon RMR, and several other systems would be MUCH more durable.

Ammo, mags, and a solid single-point sling.

Edit: Also, remember that vertical forward grips are a no-go on that, as it's legally a pistol.

TN.Frank
05-16-2012, 20:07
It'll take 1/2 a cow to make the IWB rig:rofl:

Use the other half to make an ankle rig.LOL

Never Nervous
05-16-2012, 20:17
That is Nice Frank. Congrats.

NN

paragon1
05-16-2012, 20:28
Get a stamp, stock, and suppressor.

frank_drebin
05-16-2012, 21:41
****can the red dot as soon as possible - it's junk. An Aimpoint Micro, Trijicon RMR, and several other systems would be MUCH more durable.

Ammo, mags, and a solid single-point sling.

Edit: Also, remember that vertical forward grips are a no-go on that, as it's legally a pistol.

I'm new to the platform so bear with me. Do you know who makes this particular Red Dot? What problems should I expect with this particular one? What is better about an Aimpoint? Thanks

frank_drebin
05-16-2012, 21:44
we haven't met then. I ditched the AR

Oh, I have plenty of AK's. Most of them are Chicom now but I'm not getting rid of them. My 56s, Poly Tech AKS and NHM folder are here for the long haul.

glock2740
05-16-2012, 22:01
I like my AR better than my AK, but if the SHTF, I'd most likely grab the AK, as that's what it was made for. :cool:

Myke_Hart
05-17-2012, 04:50
I'm a life-long diehard AK guy. However, I somehow managed to trade in to this today for an offer I just couldn't refuse. I have never owned any AR platform before (guess this isn't technically an AR) so I'm kinda stoked about it. I have 3 P-Mags, about 500 rounds of 223 and 100 5.56.

Aside from the obvious, shoot the hell out of it, what should I do with it? I know I need a single point sling. After that I'm past my level of competence.

http://i212.photobucket.com/albums/cc81/jbabbler/AR/utf-8BSU1HLTIwMTIwNTE2LTAxMTkyLmpwZw.jpg

Your gonna need a really good set of ear muffs, cause that thing will be LOUD. The .223/5.56 short-barreled pistols can wake the dead!

Very fun to shoot though. Congrats! :embarassed: